poniedziałek, 7 marca 2011

Szydełkowy, wiosenny szaliczek/ Crochet, spring scarf

Właśnie go skończyłam! Mój wiosenny szaliczek! Coś dla mnie! Pokazywałam wam go na ostatnim wiosennym spotkaniu robótkowym na facebooku. Nie wiedziałam, jakie dorobić dekoracje kwiatowe. Miałam wielki dylemat. Sugerowano mi stokrotki i fiołki. Świetne sugestie! Dziękuje za nie! Jeśli chodzi o fiołki, to mam już pewien pomysł. Ale to za jakiś czas. Ostatecznie zrobiłam czerwone róże. Nie wiem, czy też macie takie wrażenie, czy to tylko moja ojczyźniana melancholia, ale wydaje mi się, że ten szaliczek ma coś z naszego polskiego folkloru. Może się mylę…?


I’ve just finished it! My spring scarf! This is something for me! I didn’t know what kind of flower to make. I was thinking, some of you suggested daisies or violets. Yes, I think it was a fantastic suggestion and I have some ideas for violets in my mind. Finally I made red roses. I think this scarf sort of looks like something taken out of our polish folklore. Maybe I’m wrong…






Chyba czas najwyższy powiedzieć wam, co znajdowało się na zdjęciu pod tym postem. Kojarzy wam się z robótkami? Złote nitki, druciki? Wyobraźcie sobie, że są to jakby włosy hawajskiej bogini. Ale tak naprawdę jest to szkło wulkaniczne. Z pomocą wiatru powstało z wulkanicznej lawy. Piękny efekt końcowy prawda? Kto był z was najbliżej prawdy????
Ok. Now’s the time to say what you saw on the picture in the post here: The answer is in the picture below;


Jutro Dzień Kobiet! Wszystkim kobietom na całym świecie życzę pokoju, jeszcze raz pokoju i dużo miłości! Z myślą o was, drogie panie, pragnę zadedykować wam specjalną piosenkę. Piosenka pochodzi z mojej ulubionej przedwojennej komedii „Piętro wyżej” (Czy ktoś z was wie, gdzie można kupić ten film?). Eugeniusz Bodo przebrany za kobietę wykonał rewelacyjnie piosenkę o nas! Wspaniała komedia! Cudownego Dnia Kobiet!
Tomorrow is Women’s Day in Poland and in many other countries. For every woman in the world I wish peace, peace and even more love! For you –my dear ladies I dedicate this very old song, from my favourite old polish comedy (from 1937). This lady, who sang a song about women was really a man, also in the film. In the film this man had a job singing. Great comedy! Have a wonderful Women’s Day!

10 komentarzy:

  1. Piękny szaliczek. W wiosennych kolorach.
    Róże bardzo pasują. Dodają szyku.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spieszę się i miałam tylko przejrzeć blogi, nie komentować, ale nie mogę! Śliczny szaliczek - taki szaliczek to część biżuterii! Cudnie wiosenny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo misterny szaliczek - fajniutki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo wam dziekuje za slodziutkie pochwaly. Dodam tylko dla zaiteresowanych, ze wedlug tego wzoru, a uzywajac cienkiej nici ( na przyklad takiej jak do serwetek), mozna wyczarowac swietny naszyjnik, brasoletke, zakladke do ksiazek, a z grubsza nicia -sasek do torebki, a nawet opaske do wlosów. A moze jeszcze wiecej rzeczy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Szaliczek super.
    Przyjemnego świętowania 8 marca:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu tobie tez rowniez zycze fajnego dnia w dniu naszego swieta ,a takze twoim malym kobietkom ! same slicznosci u ciebie ,milo popatrzec ,
    pozdrawiam serdecznie ,

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu, ja zrobiłam 2 lata temu takim samym wzorem również szaliczek w morskim kolorze. Ale Twój jest o niebo ciekawszy, właśnie dzięki tym pięknym różyczkom. Ten zestaw mi również przywodzi na myśl jakiś folklorystyczny motyw,zresztą kwiatów w polskim wzornictwie nie mało.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O właśnie szaliczek, a wiosenny, dzięki za wzór. Jednak coś mi się kojarzyło z zastygniętą lawą. Czy słyszałaś o minerale nazywanym włosy Afrodyty. Kiedyś go widziałam na wystawie i w internecie, a teraz nie mogę nic znaleźć. Wygląda podobnie, tylko jakby włosy były w kropli wody.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekny ten szaliczek,mi sie zawsze podobal zielono-czerwony kolor,bardzo ladnie do siebie pasuja:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.