środa, 8 grudnia 2010

Szydełkowe bombki (wzory) i świąteczne piosenki/ Crochet baubles (patterns) and Christmas songs

Dzisiaj będę się chwalić. Czym? Bombkami szydełkowymi! Wydaje mi się, że wyszły mi nieźle a robiłam je pierwszy raz w życiu! Utwardziłam je syropem z cukru i za radą Bogusi, wyszperałam w domu lakier akrylowy, tylko w sprayu (używam takiego do masy solnej) i polakierowowałam. Gotowe. Nie używałam do nich zbyt wiele ozdobników, bo wydaje mi się, że one same w sobie są ładne. Oczywiście rzecz gustu. Osobiście mnie najbardziej podobają się białe, ale z kolorowych to ta żółta jest rewelacyjna (moje dzieci tak twierdzą) choć może zdjęcie tego tak nie przedstawia. Prezentacje zaczynam od tych pierwszych  (chyba mniej udanych).

Today I going to show off. Show what off? My crochet baubles! I think they look good although I made them for the first time in my life. I starched them in the sugar syrup and with Bogusia’s advice I varnished them. I used acrylic varnish spray which I have at home and generally use for my salt dough angels. They are ready! I didn’t use too many decorations for them, because in my opinion they look pretty without them. I like the white ones best. From the other colours the yellow is amazing (my children said that). The picture doesn’t show exactly how beautiful they are. I’ll start with the ones I made first (which are also the ones that don’t look that great).







Chciałam wam ofiarować kilka z wzorów na szydełkowe bombki z mojej kolekcji. Pamiętajcie, że każdy z wzorów robimy dwa razy, a przy końcu drugiej części łączymy je razem w całość. Do usztywniania używam balonów. Wkładam balonik do środka i wypełniam go powietrzem. W ten sposób bombka schnie a gdy już jest sucha, balonik przebijam i delikatnie wyciągam ze środka.
I would like to share a few patterns with you for some of my crochet baubles. Remember, you need to make each one twice and when you’ve finished the second you try to join them together (using crochet). I starch them by blowing up a balloon inside of the bauble, then starch them to the balloon and wait for them to dry so as they are a nice round shape. When they’ve dried, just pop the balloons and delicately take them out.




Mam dla was propozycję. Pomyślałam sobie, że może na kolędy mamy jeszcze czas, ale co powiecie na to, by przez najbliższy tydzień każdy z nas spróbował zamieścić swoją ulubioną świąteczną piosenkę. Taką, która nastraja i powoduje, że słuchając jej lepiej się myje okna czy kroi cebule. Ciekawa jestem co wy lubicie słuchać? Zaczynam zabawę. Moją najlepszą od wielu, bardzo wielu lat piosenką na ten przedświąteczny okres jest Last Christmas w doskonałym wykonaniu Georga Michaela i zespołu Wham. Jeśli chodzi o polskie piosenki, to bardzo lubię te o karpiu, wykonywane przez dziennikarzy programu trzeciego polskiego radia, którzy dochód z tych piosenek przeznaczają na cele charytatywne. Dziś przypomnę wam tą pierwszą ( Ciekawe czy ktoś z was rozpozna znane głosy). Przyłączcie się do zabawy!

I have a proposition for you. Maybe it’s not yet the time for Christmas carols, but what do you think of showing us your favourite Christmas song. One that’s best for listening to when you’re washing the windows or chopping onions. This my proposition for the whole of next week. I am very interested in what do you like to listen to. Ok. I am the first. For me, for many years my best winter season song is Last Christmas –performed by George Michael and Wham. I love this song! From polish songs I like the funny songs about carp (carp is a traditional Christmas fish that you eat on Christmas Eve). Reporters on the polish radio from programme three perform these songs. They sing these songs for Charity. Today I’ll show you the first of these songs (Christmas 2000). Join in the fun!





A tu najnowsza fotka z ogrodu.
And here’s a new picture from my garden.

16 komentarzy:

  1. Slicznie Ci wyszly te bombki.Gratulacje!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o choinkę to niezmiennie podobają mi się ozdoby białe i niebieskie i oczywiście srebrne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bombki śliczne:)
    Ja nie mam ulubionej piosenki, właściwie każda świąteczna wprowadza mnie w ten wspaniały nastrój i dodaje energii do działania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wyszły te bombki i masz rację co do ozdób to rzecz gustu. Ja uwielbiam brokaty, cekinki, koraliki i tylko w tym okresie mogę używać tych cacek do woli. Ale to ja:)
    Co do muzyki fajny pomysł ale moja ulubina piosenka to pirwsza na Twojej liście:)
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne są te szydełkowe ozdoby na choinkę !!!
    Bardzo mi się podobają.
    Pozdrawiam cieplutko w ten zaśnieżony dzień.
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi też podobają się najbardziej białe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja podziwiam tę blado-turkusową. Jest super. Może nawet uda mi się skopiować ten wzór i powiesić na mojej choince?
    Bardzo się cieszę, że i Ty słuchasz karpiowej kolędy. My z mężem wyczekujemy jej co roku i co roku dyskutujemy, która jest lepsza - świeża, zeszłoroczna czy może jeszcze starsza :) Najlepsze w nich są dla mnie końcówki :) A od Last Christmas też jakoś nie mogę się oderwać. Chyba zciągnę sobie wreszczie jej słowa z netu i nauczę na pamięć, bo już zaczyna mnie denerwować moje śpiewanie tylko dwóch linijek refrenu.
    PS. Bardzo dziękuję za komentarz na moim blogu. Już teraz wiem, że nie tylko ja czytam moje "wypociny" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nádherné háčkované ozdoby!!!
    Posílám krásné zimní pozdravy!! :o)))
    Jarka

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne bombki!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Oh! So beautiful! Thank you so much for sharing these bauble patterns with us. I saw your eggs on Allfreecrochet.com Facebook. Gorgeous!! Thank you, again. It was extra nice having the english explanation.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bąbki są świetne .Skorzystam z kilku wzorów [jeśli mogę]
    Pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  13. dziekuje za schematy!! dzieki Tobie od dwóch dni siedze i szydelkuje!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziekuje za piekne wzory , w tym roku u mnie będzie cała choinka w szydełkowych ozdbach więc każdy wzór się przyda ,

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.