wtorek, 9 lutego 2010

Szmaciane lalki / Rag dolls

Przebiegłam wzrokiem po różnych blogach i zauważyłam jak wiele w nich jest pokazywanych ręcznie uszytych lalek. Są one bardzo ładne i już na pierwszy rzut oka widać, że stworzyły je utalentowane ręcę. Pamiętam moje szmaciane lalki z czasów dzieciństwa. Niestety nie mam ich utrwalonych na fotografiach, ale uwierzcie mi na słowo, nie były takie piękne jak te należące do blogowiczek. Moje lalki, gałganki czy kukiełki były najczęściej zrobione z wełny a najlepszą zabawę miałam głównie przy ich tworzeniu. Parę lat temu znów mnie coś podkusiło na podobne lalki i sporo ich wtedy uszyłam jako anioły na naszą choinkę. Większość prac wykonałam ręcznie. Były zrobione ze starych rajstop, waty, drutu i szmatek, z których uszyłam sukienki. Wełny użyłam do ozdobienia ich włosami. Drut pozwalał na ładne układanie rąk i nóg naszych bohaterek, zwłaszcza gdy miały przybrać formę siedzącą. Teraz pozostało ich tylko cztery a te nie wyglądają już tak dobrze jak przed laty, ale cały czas są bardzo lubiane przez moje córki, zwłaszcza przez Elunię, która często się nimi bawi. Kiedy tak na nie spoglądam, obiecuję sobie któregoś dnia zrobić nowe. Oby móc tylko na to znaleźć czas....

I just had a quick look at different blogs and I noticed many handmade dolls on some of them. They are lovely and they are made by very talented hands. I remember myself and my handmade dolls from my childhood. I don’t have any pictures of them but believe me; they were not as beautiful like the ones I saw. My dolls were made from wool and I really enjoyed making them. But a few years ago I made some dolls- angels for our own Christmas tree. I didn’t use a sewing machine, only my hands. They were made from old tights, cotton wool, wire, some fabric for the dresses, and wool for hair. The wire allows moving the angel’s hands and legs. I had lots of them and I gave many of them to my friends. We still have four of them. They don’t look as good as they did a few years ago, but my daughters like them. Elzbieta likes playing with them. When I look at them I promise myself to make some more one day. If I only had more time…


3 komentarze:

  1. Самые лучшие игрушки - игрушки нашего детства! И так прекрасно, что наши дети любят играть в кукол, сделанных нашими руками! Куклы очень душевные!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna, masz ogromny talent Kasiu:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne te laleczki...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszymy z każdego komentarza, bo cudownie jest wiedzieć, że ktoś się nami inspiruje, ogląda i czyta naszego bloga. To miejsce służy wymianie myśli twórczej i przyjacielskiej.
Bardzo prosimy, nie umieszczaj w tym miejscu jakichkolwiek propozycji handlowych, reklam usług czy sprzedaży, dziwnych propozycji. To nie jest odpowiednie miejsce na tego typu komentarze. Będziemy to kasować.